Friday 6 September 2013

Sakit.

Setelah sekian lama, hati kecil ini terdetik untuk menulis kembali. Beberapa minggu telah berlalu, namun, diri ini merasakan tidak banyak yang telah ku sumbangkan terhadap dnt. Aku mengomel ngomel seorang diri, apakah sebabnya semua ini. Adakah ku terlalu penat sehingga tiada masa untuk dnt? Adakah ku terlalu sakit sehingga tiada masa untuk dnt? Adakah ku terlalu tidak cukup tidur sehingga tiada masa untuk dnt? Hmmm. Sungguh lama ku cuba rungkaikan masalah yang ku hadapi ini.

Pagi tadi,ketika membaca ayat ayat cintaNya, ku terjumpa sepotong ayat yang merobek jiwa. Ianya mengenai kesakitan. :(

"Dan janganlah kamu berhati lemah dalam mengejar mereka ( musuhmu). Jika kamu menderita kesakitan, maka ketahuilah mereka pun menderit kesakitan (pula) sebagaimana mana kamu rasakan, sedang kamu masih dapat mengharapkan dari Allah apa yang tidak dapat mereka harapkan. Allah Maha Mengetahui, Mahabijaksana."
[AnNisa': 104]

Zupppp. Panahan. Terus terus Allah berikan peringatan di subuh hari. Aku berfikir sendirian. Benar. Aku ada Allah. Penat macam mana pun, aku masih ada Allah untuk aku minta pertolongan. Sakit macam mana pun mental ot fizikal, aku masih ada Allah untuk ku luahkan segala isi hati. Jadi, mengapa masih lambat dalam gerabak ini, wahai diri? Apa lagi yang perlu kau tunggu wahai diri? Jom siapkan lesson plans tiga hari weekend ni utk ada weekdays yang agak lapang utk ber-dnt. Hoho. Yosh! Moga Allah permudahkan!

No comments:

Post a Comment